Posty otagowane słowem ‘rozwój’

Inwestowanie. W siebie!

Inwestowanie jest bardzo ważne. Wiele osób chce inwestować, ponieważ pragnie pomnożyć swoje zasoby finansowe. Inwestuje się w złoto, ponieważ ciągnie rośnie jego wartość. W czasach kryzysu tylko ono zdaje się być dobrem, którego wartość na pewno nie spadnie. Inni inwestują w biały metal, ponieważ również srebro z roku na rok jest coraz droższe. Wiele osób decyduje się również inwestować w nieruchomości. Kupują drugie mieszkanie, które później wynajmują innym osobom. Po niedługim czasie wychodzą z nim na czysto i zaczynają zarabiać. Albo inwestują w ziemię. W ten sposób można stwierdzić, że inwestować można w różne dobra materialne. Jednak jest jeszcze inny typ inwestycji, który zwraca się zawsze i jest bardzo istotny w życiu każdego człowieka. Jest to inwestowanie w siebie. Polega to przede wszystkim na ciągłym podnoszeniu swoich kwalifikacji zawodowych i umiejętności. Etap edukacji nie kończy się bowiem na zakończeniu szkoły, czy studiów.

Również po ich ukończeniu należy ciągle się dokształcać. Kursy, szkolenia i różne inne narzędzia edukacyjne powinny być elementem każdego etapu życia człowieka. Dotyczy to zwłaszcza osób, które poszukują pracy. Powinny spróbować zrobić sobie rozpiskę tego, co lubią, umieją i w czym czują się dobrze. Może warto doszkolić te umiejętności? Albo może warto pójść do szkoły językowej i podjąć ponownie naukę obcego języka, porzuconego dawno temu wraz z zakończeniem podstawówki? Zdobywanie nowych kwalifikacji i certyfikatów, nie tylko czyni nasze cv lepszym w oczach pracodawcy, ale pozwala również podnieść swoją samoocenę. Zaś osoba z lepszą samooceną dużo lepiej przystosowuje się do funkcjonowaniu w środowisku, szukania pracy, czy negocjowania lepszych jej warunków. Inwestowanie w siebie jest bardzo istotne, nie bez powodu mówi się, że uczyć trzeba się całe życie. Zatem może warto zapisać się na kurs języka niemieckiego, podstawy Excela, księgowości, pisania projektów unijnych czy chociażby szydełkowania, czy tańców latynoamerykańskich?

Biedronka wychodzi z strefy dyskontów.

Biedronka jest siecią sklepów, która w ostatnich latach rozwija się w dynamicznym tempie. Prognozy na następny rok również zapowiadają się bardzo dobrze. Obecnie do Biedronki należy blisko sześćdziesiąt procent sektora dyskontowego. Portugalska sieć posiada trzy tysiące sklepów na terenie całej Polski. Specjaliści uważają, że Biedronka już niedługo będzie cieszyła się mianem króla dyskontów. Kwestią czasu jest to, że zacznie ona podnosić swoje standardy. Podobnie zresztą mają zrobić najwięksi konkurencji, czyli Lidl. W jego przypadku już teraz można powiedzieć, że praktycznie nie jest on już dyskontem z prawdziwego zdarzenia. Można o nim powiedzieć, że jest poddyskontem, który charakteryzuje się tym, że łączy w sobie elementy supermarketów oraz sklepów osiedlowych. Tego rodzaju sklepy charakteryzują się tym, że klient ma w nich możliwość zakupu około tysiąca rodzajów produktów, które reprezentowane są przez trzy lub cztery marki. W ten sposób sklepy zaoszczędzają wielkie pieniądze z uwagi braku szerokiego asortymentu, który jest sporym wydatkiem i obciążeniem dla budżetu. Tak oszczędzone pieniądze można zainwestować w inne aspekty prowadzenia interesu.

Najczęściej pieniądze wydawane są na zapewnienie lepszej jakości, która jest bardzo ceniona przez klientów, którzy jak wiadomo cenią sobie profesjonalizm świadczonych usług. Biedronka, która niedługo stanie się sklepem o wyższych standardach niż sklepy dyskontowe swoją siłę będzie opierać przede wszystkim na produktach własnej marki. Tutaj w około siedemdziesięciu procentach to właśnie własne marki są zaliczane do klas standard oraz premium Odejście Biedronki do ,,wyższej ligi „ sprawi, że powstanie spora luka jeśli chodzi o prawdziwe sklepy dyskontowe. Bardzo prawdopodobne jest to, że na rynku pojawi się nowy gracz, który będzie chciał wbić się w miejsce zostawione w spadku przez portugalską sieć. Już dziś wiadomo, że możliwość wejścia do Polski jest bardzo mocno brana pod uwagę przez niemieckich przedsiębiorców z branży.